torsdag 30. oktober 2008

Skrivebua

Da jeg leste i Jørgen Knudsens bok, IKT og Norsk, ble jeg oppmerksom på noe som heter Skrivebua. Dette er ei nettside hvor barn mellom 10 og 20 år kan laste opp sine egne tekster på nettet. Og gjett hva!! Den finnes faktisk på ordentlig... Sjekk selv her. Det er Nordland fylkesbibliotek som står bak dette nettstedet. Dette må da være noe for den skriveglade elev! Her kan elevene registrere seg gratis, og de kan selv bestemme hvem som kan gi kommentarer på tekstene de produserer. Dette skal videreformidles til alle som underviser i norsk på min skole.

2 kommentarer:

Lena sa...

Har allerede lagt den som snarvei på startsiden til min egen datter! Dette virket veldig morsomt, og jeg skal gjøre det samme som deg Lisa og videreformidle dette til alle som jobber med norsk på min skole!!

Lisa sa...

Flott, kanskje flere ser at det ikke trenger å være så vanskelig. Håper din datter får stor glede av Skrivebua